Gå dig til bedre trivsel

Jeg tilbyder guidede gåture med inspiration til bedre trivsel og helt konkrete øvelser og træningsrutiner, som gør din gang mere effektiv. Det tager tid at lave om på sin gang, men du er ikke i tvivl når du går rigtigt. Åndedrættet flyder mere frit og du kan gå længere uden at bruge flere kræfter. Det føles rigtig godt i kroppen.

”Det vigtigste, du kan gøre for din hjerne, er at bevæge dig. Vil du øge din stresstærskel, forbedre din hukommelse og styrke din kreativitet og intelligens? Så sørg for at bevæge dig.”
Anders Hansen, overlæge i psykiatri

Mine gåture med inspiration til bedre trivsel er en oplagt mulighed for at mødes med kollegerne og samtidig blive inspireret til at få en ny god vane med at gå.

Når du deltager, får du blandt andet vejledning i god gåteknik, små øvelser, der hjælper på vejrtrækningen og det gode humør. Gåturen tager cirka 45 minutter og jeg tilpasser naturligvis deltagerantal efter myndighedernes anvisninger – men det er nu aldrig store grupper.

Gåturen afsluttes med, at du får inspirationsmateriale med hjem.

Jeg kan organisere jeres gåtur ved jeres firmaadresse eller hvor det passer jer bedst.

Klik her og læs mere om guidede gåture

Testimonials

"... hun er en meget levende og engageret person, som virker oprigtigt interesseret i, hvordan man i virkeligheden har det"

Læs Kent B's beretning her

"... Man mærker sin krop på en anden måde, og det gør faktisk også, at man bliver mere fokuseret på det mentale"

Læs Nina H's kommentarer her

Det er godt at gå..:

  • Daglige gåture nedsætter din risiko for 35 sygdomme; herunder kræft, demens og hjertesygdomme.
  • Går du en time mere hver dag, kan du tabe 5- 10 kilo på et halvt år og bekæmpe inflammation/betændelse i kroppen.
  • Gåture er et stærkt middel mod søvnløshed, depression, stress og angst – i nogle tilfælde kan du gå dig rask.
  • Går du, skærper du hukommelsen, kreativiteten og evnen til at lære.

(Professor Bente Klarlund Pedersen)